|
||
Dziś jest sobota, 7 grudnia 2024 . Od początku roku upłynęło: 341 dni. | ||
Gimnazjum Dla Dorosłych | Gimnazjalne Centrum Informacji | KASSK | Poczta | Portal Edukacyjny | ||
Hasło dla Ciebie: "Rzeczy ulegają zniszczeniu, wprost proporcjonalnie do swej wartości." | ||
Aktualności |
Archiwum sprzed 1 września 2004 >> Archiwum roku szkolnego 2004/2005 >> Archiwum roku szkolnego 2005/2006 >> Archiwum roku szkolnego 2006/2007 >> Archiwum roku szkolnego 2007/2008 >> Archiwum roku szkolnego 2008/2009 >> Archiwum roku szkolnego 2009/2010 >> Archiwum roku szkolnego 2010/2011 >> Archiwum roku szkolnego 2011/2012 >> Archiwum roku szkolnego 2012/2013 >> Archiwum roku szkolnego 2013/2014 >> Archiwum roku szkolnego 2014/2015 >> Archiwum roku szkolnego 2015/2016 >> Archiwum roku szkolnego 2016/2017 Nauka programowania wsparciem rozwoju intelektualnego dzieci i młodzieżyW piątek, 28 października nasze Gimnazjum było organizatorem konferencji „Nauka programowania wsparciem rozwoju intelektualnego dzieci i młodzieży” realizowanej w ramach Grantów Edukacyjnych Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Konferencja była adresowana do nauczycieli wszystkich typów szkół, które przystąpiły do pilotażu nauki programowania w formie innowacji pedagogicznej. Otwarcia konferencji dokonał dyrektor Andrzej Wałęsa, dyrektor Wydziału Rozwoju Kuratorium Oświaty w Poznaniu p. Irena Pyszyńska-Królak oraz Dariusz Stachecki- organizator konferencji. Dla prawie 250 osobowej rzeszy uczestników przygotowaliśmy bogaty program. W części plenarnej, która odbywała się na sali widowiskowej Nowotomyskiego Ośrodka Kultury odbyły się 4 wykłady. Prof. dr hab. Wojciech Cellary wygłosił wykład „Programowanie kluczową kompetencją przyszłości”, w którym formułował często futurystycznie brzmiące tezy, jednak prowokujące wszystkich do intelektualnej refleksji. Profesor udowadniał także, że umiejętność programowania już jest, a z całą pewnością za kilka lat będzie niezbędna w życiu zawodowym i prywatnym każdego człowieka.
Dariusz Stachecki przedstawił główne tezy nowej podstawy programowej przedmiotu informatyka, realizowanego na wszystkich etapach kształcenia proponowanej przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji i wskazał na wyzwania, przed którymi stawać będą nauczyciele pracujący z uczniami o różnym poziomie zaawansowania. Pokazał także na przykładach, jak uczy się programowania w naszym Gimnazjum. Po przerwie Profesor Uniwersytetu Warszawskiego dr hab. Marlena Plebańska wskazywała na główne kompetencje nauczycieli potrzebne podczas nauki programowania i prezentowała wyniki prowadzonych przez siebie badań. Po przerwie obiadowej, już w budynku naszego Gimnazjum odbyła się druga cześć konferencji, na którą składały się 3 bloki warsztatowe. W każdym z bloków uczestnicy mieli do wyboru 11 warsztatów tematycznych poświęconych nauce programowania. Warsztaty były tak pomyślane, żeby każdy znalazł coś dla siebie. Specjalne zajęcia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeplatały się z elementami robotyki dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Można było poznać podstawy Pytona oraz języka Swift, a także sprawdzić jak działa inteligentne miasto oraz w jaki sposób można sterować inteligentnym domem. Konferencja cieszyła się dużym powodzeniem. Zebraliśmy dobre opinie, a zadowoleni uczestnicy zapowiadali, że chętnie wezmą udział w kolejnych takich przedsięwzięciach organizowanych przez Nasze Gimnazjum. Serdecznie dziękuję wszystkim wykładowcom, prowadzącym warsztaty oraz firmom i organizacjom, które pomogły nam przygotować i przeprowadzić to duże przedsięwzięcie edukacyjne. Specjalne podziękowania kieruję w stronę PCSS, Cortland, Pro-Data, ABIX, Edu-Sense i Cyfrowych Wynalazców. Dziękuję także pani Elżbiecie Dzierżyńskiej za przygotowanie serwisu fotograficznego.
|
|