Dziś jest środa, 2 października 2024 . Od początku roku upłynęło: 275 dni.

Gimnazjum Dla Dorosłych    |   Gimnazjalne Centrum Informacji    |  KASSK   |   Poczta    |    Portal Edukacyjny

Hasło dla Ciebie: "Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz."

Aktualności
Archiwum
Ciekawe strony
Cyfrowa szkoła
Dziennik lekcyjny
ECDL
Galeria zdjęć
Gazetka
Kadra
Kalendarz
Kluby
Komunikaty
Koncepcja pracy
Kontakt
Laureaci
Najlepsi absolwenci
Nasz Patron
Nasza oferta
Pasaż sztuki
Plan lekcji
Przedmiotowe SO
Publikacje edukacyjne
Rada Rodziców
Regulaminy
Rekrutacja
UKS GimTom
Wstęp
Wyróżnienia i certyfikaty


 


Archiwum sprzed 1 września 2004 >>
Archiwum roku szkolnego 2004/2005 >>
Archiwum roku szkolnego 2005/2006 >>
Archiwum roku szkolnego 2006/2007 >>
Archiwum roku szkolnego 2007/2008 >>
Archiwum roku szkolnego 2008/2009 >>
Archiwum roku szkolnego 2009/2010 >>
Archiwum roku szkolnego 2010/2011 >>
Archiwum roku szkolnego 2011/2012 >>
Archiwum roku szkolnego 2012/2013 >>
Archiwum roku szkolnego 2013/2014 >>
Archiwum roku szkolnego 2014/2015 >>
Archiwum roku szkolnego 2015/2016 >>

Archiwum roku szkolnego 2016/2017


Warsztaty z Fluency MC


30 września pokaźna grupa uczniów naszego gimnazjum wzięła udział w warsztatach językowych w IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Poznaniu. Warsztaty o chwytliwym tytule „Rap & English with Fluency MC” poprowadził Jason R. Levine, który uczy języka angielskiego za pomocą samodzielnie komponowanych rapów i hiphopowych rymowanek. Kompozycji Jasona można posłuchać na jego kanale na youtube lub na stronie internetowej fluencymc.com.

Jason pochodzi z Nowego Jorku, ale obecnie mieszka w Paryżu. W młodości grał na perkusji, był DJ-em oraz beat boxerem wspierającym raperów podczas koncertów klubowych. Ukończył studia nauczycielskie i uczył młodzież z nowojorskich szkół średnich oraz studentów uniwersyteckich.

Jason omówił z uczniami istotne elementy kultury rapu i hip hopu: specyficzny rytm, beat box, DJ-owanie w klubach, break dance oraz uliczne graffiti. Wyjaśnił, dlaczego autentyczny rap nie jest najlepszym medium do nauki języka obcego – jest za szybki, operuje skomplikowaną frazeologią i specyficznym słownictwem. Jason postanowił więc układać własne, dydaktyczne rapy, które mają pomóc uczniom opanować wybrane aspekty języka i utrwalić je przez wielokrotne powtarzanie w rytm energetycznej muzyki.

Fluency przećwiczył z uczestnikami warsztatów rytm zdania angielskiego, rymy i modyfikacje tempa, a następnie zaprezentował wybrane kompozycje i namówił młodzież do wspólnego rapowania.

Fluency nawiązał doskonały kontakt z uczniami, o czym świadczy fakt, że chętnie włączali się do wspólnych recytacji, a po warsztatach tłumnie oblegali Jasona, żeby zrobić sobie z nim indywidualne lub grupowe selfie. Fluency obiecał wkrótce znowu odwiedzić Polskę i serdecznie zapraszał do zasubskrybowania swojego kanału na youtube lub podtrzymywania kontaktu przez Facebooka.


Lucyna Bernaczyk, Aneta Gorgoń-Matera, Wioleta Żurwaska-Kozłowska, 2016-10-08 23:26:48

Wszystkie informacje >>

Dziennik elektroniczny




Gimnazjum w Nowym Tomyślu - nasze filmy








Szkoła Bez Przemocy
Szkoła Ucząca Się